Interart Interieurs

Veel Gestelde Vragen

Als ik zelf een tekening maak van een meubel kan Interart Interieurs het dan maken?
Ja, geen probleem, maar als je een sparringspartner zoekt of je hulp nodig hebt dan willen we je ook graag helpen met het ontwerp.

Maken jullie ook alleen een tafelblad of nieuwe lade?
Ja, ook dat kan.

Kan ik bij jullie ook mijn bestaande tafel laten schuren?
Renovatie, doen we graag voor je.

Kan ik mijn bestaande meubels inruilen?
Nee, wij verkopen geen gebruikte tweedehands meubelen.

Moet ik aanbetalen als ik iets koop?
Nee, als u normale meubels koopt of door ons laat maken hoeft u niet aan te betalen. Voor grote volumes of uitzonderlijke opdrachten, behouden wij ons het recht om wel een aanbetaling te vragen.

Ik heb nieuw onderhoudsmiddel nodig kan ik dat bij jullie bestellen?
Ja, wij willen graag dat uw meubels mooi blijven, dus de meeste onderhoudsmiddelen hebben wij op voorraad.

Ik heb een leren bank ergens anders gekocht, ik wil onderhoudsmiddelen bij u kopen, kan dat?
Ja, dat kan, maar wij willen u graag het juiste onderhoudsmiddel verkopen, dus willen wij graag weten welk leder u heeft zodat wij u het juiste product kunnen geven. Neem dus uw oude onderhoudsmiddel mee of een leren kussen, een staal of foto's.

Ik heb nieuwe viltjes/geleiders/ wieltjes nodig voor mijn meubels?
Dat kan! Kom langs in een van de winkels of geef in een mailtje aan welke soort, maat en hoeveel u wilt dat wij opsturen.

Komen jullie ook thuis advies geven?
Ja, dat doen we graag! Neem contact op over de mogelijkheden.

Zetten jullie meubels op proef?
Ja, graag vertellen we je meer tijdens een bezoek aan onze toonzalen.

Doen jullie aan verkoopstyling?
We kunnen natuurlijk wel advies geven, maar als je meer dan alleen advies wilt hebben, dan wij hebben wel veel leuke relaties, die daar hun specialiteit van hebben gemaakt. Afhankelijk van jouw wensen kunnen we gegarandeerd wel iemand aanraden, die past bij jou.

Kan ik bij interart interieurs ook van mijn bank kussen laten bijvullen/vernieuwen?
Ja, dat doen we vaak.

Ik heb een vlek op mijn tafelblad?
We geven je graag advies over welke mogelijkheden er zijn om de vlek te verwijderen. Maak foto's of neem als dat mogelijk is het blad mee naar de winkel.

Ik heb een probleem met mijn meubels, komt u langs om advies te geven?
Als u een probleem heeft met een meubel, dat bij ons gekocht is komen wij, als u dat wenst, graag kijken. Hieraan zijn in doorgaans geen kosten verbonden. Heeft u een probleem met meubels die ergens anders zijn gekocht, dan willen wij graag tijdens een gesprek met u de mogelijkheden doornemen. Aan dit eerste gesprek zijn geen kosten verbonden.

Ik heb een vlek op mijn bank?
We geven je graag advies over welke mogelijkheden er zijn om de vlek te verwijderen. Maak foto's of neem als dat mogelijk is het kussen mee naar de winke.

Ik heb een vraag/ opmerking /klacht?
Graag horen wij meer van u. U bent welkom in onze winkels in Amstenrade en Simpelveld. Of neem contact op via email of telefoon.

Werkt het hout dat jullie gebruiken?
In al onze meubels wordt rekening gehouden met het feit dat hout werkt. Al ons massieve hout komt van gerenomeerde Nederlandse houthandels, het is gekeurd op kwaliteit en gedroogd volgens nederlandse richtlijnen, voor aflevering wordt dit gecontroleerd. Maar hout zet uit bij vochtopname en krimpt bij vochtverlies. Dit zal het altijd blijven doen, onafhankelijk van hoe lang geleden de boom gekapt is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld metaal verandert hout niet veel van vorm onder invloed van de temperatuur, maar vooral door vocht. Als uw meubel langdurig in een droge ruimte of een vochtige ruimte staat kunt u verwachten dat het hout gaat werken. Lengte en hoogte krimp zijn bij de meeste houtsoorten te verwaarlozen, maar breedte krimp is heel normaal. Houdt rekening met werking tot 1 %, dat wil zeggen een tafelblad van 90 cm breed zou tot 9 mm breder kunnen worden, maar ook tot 9 mm smaller door krimp. Wilt u meer weten, neem gerust contact met ons op.

Ik wil graag buiten de openingstijden u zaak bezoeken?
Ook buiten openingstijden staan we graag voor u klaar.

Staat het hele assortiment op de website?
Nee, door de wisselende collecties in onze toonzalen, maar vooral door de vele maatwerkopdrachten van onze klanten zijn er altijd meer mogelijkheden in de toonzalen te zien, dan op de website. Ook ons fotoarchief van reeds afgeleverde maatwerk meubels is enkel te bekijken in de winkels. Hierin vind u meer dan 4000 foto's van meubels in diverse stijlen.

Hebben jullie een catalogus?
Nee, door de diversiteit aan mogelijkheden is dat geen optie voor ons. Wel hebben wij diverse luxe inspiratie fotoboeken in onze toonzalen liggen, die u kunt inkijken.

Leveren jullie ook aan horeca/ bedrijven/ zorg/ instellingen?
Wij leveren aan graag aan horeca/bedrijven/ zorg en-of instellingen. Dankzij onze hoge kwaliteit, brede collectie, vele maatwerkmogelijkheden en persoonlijke benadering zijn er veel redenen om te kiezen voor Interart Interieurs als partner voor uw bedrijf of instelling. Wilt u meer informatie ga dan naar onze speciale B-2-B pagina.

Betalen, hoe gaat dat?
U kunt bij ons contant of via overschrijving betalen. Wij vragen geen aanbetaling, maar als uw meubels geleverd, gemonteerd en gecontroleerd zijn, zouden wij graag betaald worden. Hierin hanteren wij het motto: “Morgen is goed, maar vandaag is beter.”

Contact Amstenrade

Hoofdstraat 67-69
6436CC Amstenrade
Tel: 046-442 32 88
E-mail: info@interartinterieurs.nl
Woensdag t/m vrijdag 11.00 -16.30 uur
Zaterdag van 11.00 -16.00 uur
Bezoek op afspraak is mogelijk, ook op maandag of dinsdag

Routebeschrijving

Contact Simpelveld

Nieuwe Gaasstraat 1, 2, 7a
6369VK Simpelveld
Tel: 045-544 31 61
E-mail: interart@kpnmail.nl
Dinsdag t/m vrijdag 10.30-17.30 uur
Zaterdag van 10.30-16.30 uur
's avonds op afspraak

Routebeschrijving